Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją

Z systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD) autorstwa Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego (PUW) korzysta już ok. 220 urzędów centralnych, ponad 24 tys. urzędników, 9 ministerstw (dane Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji). Zalecenie wdrożenia EZD wynika z ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne oraz Programu Zintegrowanej Informatyzacji Państwa. Przewiduje się, że do końca 2016 r. z EZD będzie korzystać ok. 1000 urzędów.


Co to jest EZD PUW?

System Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD)

jest platformą, która pozwala realizować czynności kancelaryjne w administracji publicznej za pomocą technologii teleinformatycznych. Autorem systemu jest Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku (PUW). Od 2011 roku EZD jest wdrażany w coraz większej ilości urzędów w Polsce i korzystają z niego instytucje publiczne na szczeblu centralnym, wojewódzkim oraz w podległej administracji zespolonej. Na stronie ezd.gov.pl (zakładka: partnerzy) można zapoznać się z obecnym stanem wdrożenia.

Korzyści z EZD

są odczuwane przez wszystkich użytkowników systemu w ramach całej administracji rządowej w województwach. Mają oni do dyspozycji jednolite rozwiązanie do zarządzania e-dokumentami, które dzięki temu, że zostało opracowane w środowisku urzędniczym, w pełni odpowiada ich potrzebom.

Wdrożenie i korzystanie

z systemu EZD odbywa się na zasadach niekomercyjnych, przy zaangażowaniu środków oraz zespołów ludzi każdego urzędu. Wszystkie jednostki mogą też korzystać z wiedzy i doświadczenia pracowników Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego. Wojewoda Podlaski udostępnia system EZD nieodpłatnie w ramach współpracy pomiędzy jednostkami Skarbu Państwa.

źródło: http://ezd.gov.pl/

Wymagania punktu kancelaryjnego

Punkt kancelaryjny jest miejscem rejestracji przesyłek wpływających, korespondencji wychodzącej i zwykle obsługi składów chronologicznych. Każdy punkt kancelaryjny w systemie EZD powinien składać się, oprócz stacji roboczej operatora, z poniższych urządzeń:

  • skaner dokumentowy,
  • czytnik kodów kreskowych,
  • drukarka kodów kreskowych,
  • oprogramowanie do skanowania, separowania oraz wysyłania zeskanowanej dokumentacji w wersji elektronicznej do systemu EZD.



Co to jest Kodak Capture Pro i jego rola w systemie EZD

Kodak Capture Pro to oprogramowanie realizujące kompleksowo proces skanowania dokumentów, od automatycznej separacji i pozyskania danych zawartych na dokumencie, np. w postaci kodu kreskowego jedno- i dwuwymiarowego, po zapisanie elektronicznej wersji dokumentu w systemach klasy DMS i ECM, w tym systemie EZD autorstwa Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Najważniejsze cechy oprogramowanie Kodak Capture Pro to:


• polski interfejs użytkownika oraz silnik OCR i OMR,
• dożywotnia licencja na użytkowanie, brak dodatkowych opłat "za kliknięcie",
• prosta i intuicyjna obsługa,
• odczyt ponad 22 typów kodów 1D, 2D,
• kompatybilność z ponad 210 różnymi modelami skanerów oraz MFP,
• zaawansowane opcje indeksowania,
• wbudowany silnik kompresji plików.

Rekomendowane urządzenia do skanowania dokumentów

Kodak seria 11x0 oraz i2x00

  • Wbudowany silnik OCR (j. polski) oraz kodów kreskowych,
  • Niezawodny mechanizm wprowadzania i separacji dokumentów,
  • 3-letnia gwarancja producenta,
  • Prędkości od 25 do 70 ppm,
  • Wydajność od 3000 do 8000 skanów dziennie,
  • Wyświetlacz graficzny z możliwością indywidualnego opisu zadań,
  • Automatyczny podajnik na 50 do 100 arkuszy,
  • Wielkość pliku przeszukiwalny pdf do 32kB - rozdzielczość 200 dpi,
  • Opcjonalny przystawka do skanowania płaskiego A4 oraz A3.

Ręczny, laserowy czytnik kodów kreskowych
umożliwiający komfortową pracę wszędzie tam, gdzie liczy się wysoka jakość odczytu kodów za razsądną cene. Ergonomiczny, o wysokiej niezawodności i wytrzymałości (dzięki zastosowaniu technologii LIM). Wyposażony w programową pamięć FLASH, odporny na upadki z wysokości 1,5 m na twardą powierzchnię. W zestawie znajduje się oprogramowanie 123Scan umożliwiające konfigurację czytnika z poziomu komputera.

Przełomowa łatwość obsługi

Drukarki termiczne ZD420 wyposażono w szereg funkcji ułatwiających obsługę. To jedyne drukarki termiczne umożliwiające zastosowanie wkładów z taśmą barwiącą, które można z łatwością zainstalować w ułamku sekundy. Drukarka ZD420 sygnalizuje także, kiedy wkład należy wymienić. Dzięki pięciu intuicyjnym ikonom informującym o stanie urządzenia już po jednym spojrzeniu pracownik wie, jakie czynności należy wykonać, aby drukarka wciąż działała sprawnie i była dostępna do pracy.

  • Możliwość łatwego dodawania nowych opcji na miejscu

    Jeśli w przyszłości okaże się, że wymagane są nowe opcje łączności lub obsługi nośników, w przypadku drukarki termicznej ZD420 to nie problem. Możliwość rozbudowy urządzenia o port szeregowy lub łączność Ethernet oraz montażu odklejaka lub obcinaka bezpośrednio na miejscu pozwala wyeliminować konieczność wyłączania drukarki z użycia na czas wprowadzania modernizacji. Efekt? Maksymalny poziom funkcjonalności, czasu pracy urządzeń, opłacalności i zwrotu z inwestycji.

  • DOSTĘPNOŚĆ PRAKTYCZNIE WSZYSTKICH STOSOWANYCH WSPÓŁCZEŚNIE OPCJI ŁĄCZNOŚCI

    Dzięki obsłudze nowoczesnych opcji łączności drukarkę ZD420 łatwo dostosować do technologii stosowanych obecnie, a także w przyszłości. Drukarki termiczne ZD420 są standardowo wyposażone w złącze USB, port szeregowy z automatycznym czujnikiem i port Ethernet 10/100. Wyposażenie opcjonalne obejmuje najnowocześniejsze opcje łączności bezprzewodowej: komunikacja za pomocą sieci WLAN w standardzie 802.11ac z certyfikatem Wi-Fi oraz łącze Bluetooth 4.1. Urządzenie pozwala ponadto jednocześnie obsługiwać użytkowników wykorzystujących przewodowe i bezprzewodowe połączenie z siecią.




  • Bezodsetkowe finansowanie easylease 0% dla rozwoju

    Buduj swoją firmę z technologią jutra dzisiaj

    Produkty finansowe:

    • Leasing operacyjny,
    • Leasing finansowy,
    • Leasing pozabilansowy,
    • Pożyczka,
    • Cesja wierzytelności.

    DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ »